Bila Suda 3 Series



Biar Umur Bertambah Tapi Badan Tetap Sihat



Tempoh hari semasa di MIHAS, ada seorang customer perempuan beritahu saya, beliau da kena mula minum susu sekarang kerana da masuk 3 series. Mungkin awal 30 an sebab mukanya tak nampak tua sangat.


Customer : 'saya ni dulu lasak. Naik moto dari perak ke johor biase da. Dulu masa 20 an tak terfikir pun nak ambik susu kambing ke ape ke. Keluarga suruh amalkan. Dorang cakap nanti kalau da 30 an badan akan rasa lain. Bila da masuk 30 an ni, memang betul. Badan da tak macam dulu. Rasa...cepat penat..lain la. Tu yang nak start amalkan susu kambing tu.'


Saya, 'oo..badan akan rasa lain eh...kire skarang saya da buat langkah yang bijak la ye sebab saya da amalkan susu kambing di umur 20 an...huhu.'


Customer,' Ha tu la. Tapi saya cari susu kambing yang tak bau. Saya tak boleh minum susu kambing yang bau. Susu kambing Arfah ni takde bau bila saya rasa.'


(Saya ada buat tester di MIHAS).

Ok...so peringatan ya kepada kita yang setiap hari umur da makin meningkat. Anda mesti da rasa sendiri perbezaan pada badan anda bila umur da makin meningkat kan? 


Mengamalkan makanan & minuman kesihatan terutamanya makanan & minuman sunnah sangat di perlukan untuk menjamin kesihatan berpanjangan. Jangan bila da sakit teruk baru nak ambil itu ini.


Untuk wanita yang sudah melahirkan baby, yang bekerja, juga pada masa yang sama menguruskan rumah tangga, amalan pemakanan yang sihat harus di ambil di usia muda lagi supaya tak menyesal di hari tua nanti - bila badan da tak larat ke mana2 & asyik sakit sana sini. 

Minum air yang banyak juga WAJIB supaya badan tak dehidrasi. 

Buah & sayuran juga penting. 2 makanan ini sangat bagus di consume kerana ianya bahan semula jadi & mudah di serap khasiatnya dalam badan. 
Selamat beramal ya...



0 comments:

Post a Comment