Kisah Adik Nor Aisyah Binti Amran

Adik Nor Aisyah Amran


Di suatu hari yang hening....cheewahhh...hahaha..

Sebenarnya saya sangat terharu bila kakak saya puan Noor Azlina tiba-tiba menceritakan tentang kesyukuran beliau & suami tuan Amran Omar yang tidak terhingga apabila anak bongsunya, Aisyah serasi & sangat menggemari Ibu Susu Kambing Arfah, sampai asyik minta nak minum susu je. Emak & kakak saya yang beritahu macam tu. Katanya Aisyah memang kuat minum susu lepas susunya di tukar kepada Ibu Susu Kambing Arfah ni.  

Ianya dibuktikan dengan pembelian Ibu Susu Kambing Arfah yang sangat kerap oleh kakak saya. Tapi saya ingatkan, memang Aisyah ni kuat minum susu apa-apa pun, dan saya ingatkan, kakak saya sengaja bagi Aisyah minum Ibu Susu Kambing Arfah ni kerana ianya minuman sunnah + sengaja nak tolong bisnes saya...geggege...tapi rupanya ada kisah di sebaliknya.

Jom baca. :)

Assalamualaikum.


Kak ina nak kongsi cerita tentang anak bongsu yang bernama Nor Aisyah. Anak kak ina ada masalah penghadaman susu. Dah macam-macam jenis susu yang terpaksa kami tukar untuk Aisyah, tapi biasanya tak tahan lama. 

Masalah Aisyah ialah nak cari susu yang sesuai dengan perut dia.bila kami tukar susu jenama A aisyah jadi cirit birit .Jadi kami cuba tukar susu B tapi jadi sembelit pulak. Kami pun cuba susu jenama lain pulak. jumpa doktor, beli susu di farmasi, jenama homeopathi & macam-macam jenis susu. Harga sederhana dan harga yang agak mahal dah kami cuba tapi masaiah tak sesuai dengan aisyah.

Hinggalah satu hari kami bertawakkal cuba susu kambing Arfah. Mula-mula Aisyah jadi cirit birit lebih kurang 2-3 kali. Saya dah bimbang sebab fikir mungkin susu ni pun tak sesuai. Susu apa la pulak nak cuba lepas ni.


Masa tu bulan 11 tahun 2014 umur Aisyah lebih kurang 1 tahun 10 bulan. Tapi alhamdulillah, lepas tu tak ada dah cirit birit atau sembelit hingga lah sekarang. Memang kami sangat-sangat bersyukur pada Allah. dengan pertolongan Nya. Bertemu dengan susu Arfah. Kami rasa lega ....


Dulu kami sebagai Ibu bapa Aisyah, dirundung risau susu apa la yang sesuai untuk anak kami. Sedih sangat bila Aisyah menangis terutama di tengah malam sebab sembelit atau bila cirit birit akan jadi ruam lampin yang teruk. 
Terpaksa kerap sapu drapolene. Mungkin pada susu kambing strawberry tu ada campuran makanan sunnah & sayuran yang melawaskan buang air besar. 

Kami pernah borong satu jenama susu di Kelantan bila balik rumah mak mertua di Ketereh. Sebab susu tu tak di jual di bandar jengka, temerloh & maran. Baru je minum 3 tin susu tu lepas tu dah jadi cirit birit smula. adoiii.

Susu kmbing memamg elok kan untuk alas perut daripada gastrik. kadang-kadang kita ni ada masa lambat makan @ tak sempat makan pada masanya. 



Terima kasih kak Ina atas cerita yang sangat mengharukan ini. :D 


Semoga adik Aisyah akan terus membesar sihat, cergas & cerdas selalu. Amin. :)

Saya yang tak ada anak lagi, jadi terconcern la rupanya memang susah jugak eh nak cari susu yang sesuai untuk anak. Alhamdulillah Aisyah sesuai dengan Ibu Susu Kambing Arfah,  susu kambing dari bisnes makciknya sendiri. lebiuuu Aisyah!!!
grin emot


Ramuan Ibu Susu Kambing Arfah : Susu kambing, Inulin, Kurma, Badam, Walnut, Gingko biloba, Brokoli, Gotu kola (Pegaga), Perisa Strawberry.

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi 012 351 9940 (Marsita)

smile emoticUntuk sebarang pertanyaan sila hubungi : 012 351 9940 (Marsita)

#IbuSusuKambingArfah #SusuKambing#SusukambingKanakKanak #Jaundis #BayiKuning#IbuMengandung #LepasBersalin #TingkatkanIQ#TakSukaMakanSayur #TinggiKalsium#MinumanSunnah #Hamil #Breastfeed #Imsomnia#TulangKuat #OtakCerdas


0 comments:

Post a Comment