PENGGEMAR SACHET



Ada pengamal susu Arfah lebih suka membeli susu Arfah dalam sachet kerana ianya lebih praktikal untuk mereka, lebih senang di bawa ke mana2 sahaja & lebih mudah untuk di minum..smile emoticon

Satu sachet 25 gram susu Arfah tak sama dengan satu sachet 25 gram kopi 3 in 1 ya...25 gram kopi 3 in 1 just nice utk satu mug cawan yang standard seperti di bawah kerana di dalam kopi 3 in 1 tu sudah di masukkan gula & krimer..smile emoticon

Tapi utk susu Arfah (susu kambing, susu unta & susu kuda) tidak di sertakan gula di dalamnya. Tapi kami ada masukkan oligofructose yg berasal dari inulin.

Inulin ialah karbohidrat yang mengandungi serat makanan.Inulin pada dasarnya tidak ada rasanya tapi oligofructose memiliki rasa yang agak manis. Inulin dan oligofructose keduanya tambahan makanan yang tinggi, kerana mereka adalah karbohidrat yang tidak menaikkan gula darah atau menghasilkan respons insulin.

Oligofructose juga tidak merosakkan bahagian dalaman dan rendah kalori. Dengan itu ianya selalu digunakan ke dalam makanan rendah gula atau rendah kalori sebagai pengganti gula. Jadi ianya sangat sesuai & selamat digunakan utk mereka yang mempunyai komplikasi dengan gula darah, seperti diabetes.

Jadi manis oligoftuctose tidak sama dengan manis gula. Jadi untuk mendapat rasa sebenar satu sachet 25 gram susu Arfah, air yang di gunakan hanya 3/4 mug sahaja ya.

Jom Sihat Bersama Arfah...grin emoticon

Untuk sebarang pertanyaan boleh hubungi 012 351 9940 (Marsita)

0 comments:

Post a Comment