IBU SUSU KAMBING ARFAH KENA SERBUUUU DENGAN CIKGU!


.
“Saya suka baunya tak hamis” Cikgu Najihah.


“Saya suka sebab ada ekstrak pegaga di dalam Ibu Susu Kambing Arfah” Cikgu H.

.

Al kisah buat delivery susu kambing Arfah kepada kawan lama yang mengajar di Klang, Gee.
.
Lepas jumpa setelah berapa tahun tah tak jumpa, borak2 sket then keluarkan la kotak susu kambing Arfah. Ingat nak letak atas bonet kereta je. Tapi sebab masa tu park kat tengah sekolah, segan la pulak orang lain tengokkan. So kami pun berpindah ke dewan terbuka dan tumpang letak sekejap kotak susu tu kat kerusi yang ada seorang cikgu lain duduk.



Kami pun sambung borak lepas tu. Sekali cikgu yang duduk kat kerusi yang kami tumpang kotak susu tu tanya tentang susu kambing Arfah. Saya pun explain la kebaikannya kan,
.
✔ Bagus di minum oleh mereka yang sedang mengandung sebab dapat membantu anak yang lahir kurang dapat penyakit kuning, tulang anak makin kuat & kesihatan anak & ibu makin sihat. Dengan izin Allah.
.
✔ Milkbooster untuk ibu yang menyusu badan. Dengan izin Allah.
.
✔ Bagus dalam merawat gastrik. Dengan izin Allah.
.
✔ Ada ekstrak sayur pegaga & brokoli. So siapa yang tak suka makan sayur dapat khasiat sayur dari susu ni tanpa makan sayur.
.
Gayanya cikgu tu berminat untuk preparation cucunya supaya tak kuning & beliau suka bila ada penambahan pegaga. Saya rasa beliau percaya akan khasiat pegaga.
.
Bila cikgu tu dok belek2 lagi susu saya sambung semula borak ngan Gee.
.
Rupanya lepas tu cikgu yang tanya tadi terus hulur duit nak beli susu kambing Arfah. Terkejut saya. Hahaha..alhamdulillah.
.
Lepas tu datang cikgu lain lagi nak tengok2 apa ada dalam kotak tu. Wahhh..
.
Kemudian datang pulak 2 orang cikgu tanya2 lagi. Saya jawab je la apa yang mereka tanya. Cikgu yg dtg 2 org ni pun terus nak beli & bayar. Alhamdulillah. Yang lain masih tengok2 pamplet.
.
Gee jadi segan. Rupanya 2 orang cikgu yang datang sekali tu Guru Penolong Kanan. Kui3. Nasib baik sporting.
.
Lepas tu Gee kata bawak la masuk ofis cepat2 kotak susu tu nanti makin ramai kerumun kang. Haha..
.
Lepas tu tghari tu saya msg Gee, Gee kata susu kambing dia tinggal 2 pek je. Hihihi…
.
Alhamdulillah. Semoga bermanfaat untuk cikgu2 sekolah Gee. Amin.
Nak repeat order jangan segan2 ya calling2.
.
Untuk tempahan/pertanyaan sila hubungi 012 351 9940

0 comments:

Post a Comment