UPSR 5A


                                                                                                                         



Ini anak saudara sy Nor Afifah Amran
Kakak saya beri Ibu Madu Kelulut Arfah pada Afifah & anak2nya yang lain setiap hari. Sebab tahu khasiat madu ni sangat bagus. + ianya makanan sunnah jadi dapat pahala bila di amalkan.
.
Saya bukan nak kate Madu Kelulut Arfah ni the only reason Afifah dapat 5A dalam UPSR. Insyaa Allah jika amalkan makanan sunnah setiap waktu ada kebaikannya. Tak kisah apa2 brand. Yang penting asli. Kakak saya beri anak2nya kismis jugak. 
.
Saya nampak usaha kakak saya dalam mendidik anak. Bila masak tak putus2 bacakan doa pada makanan, tuang air masak dalam bekas pun bacakan doa, bila dekat2 dengan air tak cakap perkara yang negatif (sebab molekul air senang di pengaruhi oleh persekitarannya).
.
Kakak sy borong madu Kelulut Arfah ni banyak juga setiap bulan. Mmg untuk supplement anak2nya. Dari yang besar sampai si kecil comel Aisyah semua kakak saya beri madu Kelulut Arfah ni. Madu Kelulut, mahal jugak kan dari madu biasa, tapi kakak sy kate die berkorban untuk kebaikan & kejayaan anak2nya.
.
Msg whatsapp sy tunjuk tu,nak bagitau betapa mak ayah harapkan kejayaan anak2nya. Pantau perkembangan anak. Berusaha yang terbaik untuk anak.
.
Dari situ sy rase nak nanges & sebak bila Afifah dapat 5A dalam UPSR. Walaupun sy tak ada anak lagi, tapi dari situ sy nampak pengorbanan seorang ibu yang mahukan yang terbaik untuk anak2nya. (Pengorbanan mak sy, sy nampak jugak). Sebab tu anak jangan cakap kasar ngan ibu bapa kan. Insaf.
.
Memang UPSR bukan segalanya. Kalau tak cemerlang dalam UPSR pun tak bermaksud dunia da gelap. Dunia masih cerah. Kejayaan masih boleh di capai. Tapi semoga dengan permulaan kejayaan ini, akan memberi lebih banyak kejayaan di masa akan datang. Amin..smile emoticon
.
Tapi apa pun yang penting yang pertama kena bagus ialah akhlak.
.
Ada sesetengah orang pk die xnak anak mereka jenis otak exam oriented. 12 tahun terlalu muda untuk di nilai kejayaan seseorang budak. Kecik2 biar main dulu. Setiap orang punya pandangan yang berbeza.
.
Eh..cakap pasal kakak sy je. Nanti terase pulak abang ipar terchenta tu. Kikiki. Abang ipar sy pun bagus jugak. Ambik anta anak sekolah selalu tanpa rase jemu. Bagus2. TERBAEK!!!



#IbuMaduKelulutArfah
#MaduKelulut
#UPSR
#5A
#SihatSokmoDenganArfah

0 comments:

Post a Comment