Jumpa junior Unikl-Micet di MIHAS





Semalam berjumpa dengan beberapa junior2 saya dari Unikl Micet. Kos mereka Chem Engineering Tech major dalam Food Tech (promote sket utk adik2 lepasan SPM...heheh)

Jauh tu dari Taboh Naning ke kl. Katanya hari ni tak ada kelas langsung. Jumpa 2 group of students, dan katanya lecturer Food Tech mereka pun datang, tapi mereka datang asing2. 

Memang sesuai sangat la mereka datang ke MIHAS ni. Relate sangat dengan kos dorang untuk mencari teknologi2 makanan kat sana. 



Mereka tanya saya, 'Akak dulu major ape?'

Saya,' Environment..hahaha...'

Mereka,' La...pastu kenapa sekarang jual susu kambing? Huhu. ' mereka bajet sy pun ambik Food Tech dulu sebab sekarang bisnes produk kesihatan.

Saya,'Hahaha...impiannya dulu nak buat business recycling. Da budak environment. Siap da g internship latihan keusahawanan kat kilang recycling lagi. Tapi lepas2 tu banyak la citer2 lain datang yang membantutkan cita2. Huhu...buat produk kesihatan ni sebab ada ahli keluarga yang ada kilang produce makanan kesihatan. Tu yang jual susu kambing sekarang ni. Hehehe,'

Salah seorang dari mereka,' Akak ambik student insternship tak?'

Haaa....kan da pandai and cari peluang..hehehe...bagus2 dik.

Saya bagitau la kepentingan susu kambing yang boleh neutralkan unsur2 kimia yang telah di absorb dalam badan secara tak diperasankan tu kepada mereka yang ari2 main bahan2 kimia ni. Saya tau sebab kebetulan lecturer saya cerita.

Kandungan bahan kimia dalam badan anak beliau yang masih kecil mase tu tinggi bila check doktor. So beliau nasihatkan kami minum susu lepas balik lab kerana susu dapat neutralkan balik kandungan kimia dalam badan. Hari2 terhidu sikit2, kalau di biarkan kan bahaya...smile emoticon

0 comments:

Post a Comment